موضوع مقاله : نحوه شستشو مبل شنی

مبل های شنی از سری مبل هایی هستند که قابلیت شستشو دارند و حتی خود شما می توانید در منزل اینکار را انجام دهید . مبل های شنی با توجه به طراحی متفاوتی که دارند ، کمتر از هر مبل دیگری نیازمند تمیز کردن و شستشو را دارند و حتی در صورت کثیف شدن نیز شستشو آن ها بسیار راحت است . شما می توانید برای اینکه مبل شنی را بشویید رویه آن را تنها خارج کرده و این قسمت را به صورت جداگانه شستشو دهید . در ابتدا شاید نیاز باشد تا به صورت مختصر نسبت به طراحی و نحوه تولید مبل شنی توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا با لایه های مختلف مبل شنی آشنا شده تا بتوانید بهترین روش را برای شستشو این محصولات به کار بگیرید . مبل های شنی معمولا از دو یا سه لایه طراحی شده اند که بیشتری آن ها طراحی سه لایه دارند . رویه اصلی این مبل ها که با نام پوسته نیز شناخته می شود ، بیرونی ترین لایه می باشد و برای شستشو نیز شما تنها با این قسمت سر و کار دارید و نیازی به شستشو بخش های مختلف مبل شنی نخواهید داشت . و اما در قسمت زیرین مبل شنی یک لایه آستری وجود دارد که به مانند رویه از پارچه ساخته می شود و این بخش بیشتر به این دلیل وجود دارد که محتوای شنی یونولیتی مبل که به صورت خرد شده می باشد در درون آن ریخته شود . 


وجود آستری است که به شما اجازه می دهد تا بسیار راحت مبل شنی خود و رویه آن را بشویید ، بدون اینکه نیاز باشد که یونولیت های داخل مبل شنی را تخلیه کنید . نکته دیگری که در این رابطه مطرح است ، این است که مبل های شنی که با آستری ساخته شده اند ، دوام و کیفیت بالایی را دارند و به گونه ای می توان گفت که ساختار آن به صورت دولایه بوده و به بهترین شکل ممکن می تواند در برابر فشار های وارده و وزن افراد دوام بیاورد . و اما برای شستشو مبل شنی همانطور که اشاره شد ، شما تنها نیاز دارید که رویه آن را بشویید . زیرا آستری در لایه های درونی قرار دارد و کمتر در معرض کثیف شدن است . همچنین مواد داخلی مبل شنی از یونولیت بوده که اصلا نیازی به شستشو ندارد و همچنین اصلا بو نمی گیرد . بنابراین شما نیز سعی کنید که برای تمیز کردن و شستشو مبل شنی تنها رویه آن را تمیز کنید . نکته دیگر مطرح در این موضوع این است که به جنس رویه مبل شنی توجه داشته باشید ، برای اینکه هر مبل شنی و هر رویه ای قابل شستشو نمی باشد و شما باید بر اساس نوع جنس پارچه استفاده شده در ساخت مبل شنی اینکار را انجام دهید . به عنوان مثال مبل های شنی پارچه ای که قابل شستشو هستند می توان به مبل های شنی اشاره کرد که رویه آن ها از پارچه مخمل ساخته شده اند و یا رویه آن ها از جیر ، کتان ، جین و امثال این موارد باشد .

حال به صورت تک به تک نحوه شستشو رویه انواع مبل های شنی را به شما عزیزان خواهیم گفت . در ابتدا شما باید از جنس مبل شنی خود مطلع باشید و بر اساس نوع پارچه آن ها را بشویید . به عنوان مثال اگر مبل شنی شما از پارچه مخملی ساخته شده است نیاز است که آن را به وسیله مواد شوینده معمولی و بدون استفاده از سفید کننده ها بشویید . البته اگر رویه مبل شنی شما از پارچه سفید ساخته شده است ، می توانید از سفید کننده ها استفاده کنید . همچنین اگر رنگ مبل شنی شما تیره است ، می توانید از مواد شوینده تیره شور یا مشکی شور استفاده کنید که مطمعنا به راحتی این مواد شوینده را می توانید یافته و از آن ها استفاده کنید . این امکان برای شما وجود دارد که حتی از ماشین لباسشویی برای شستشو مبل شنی خود استفاده کنید . پس از این مورد می رسیم به یک نوع مبل شنی جدید با رویه جیر که تقریبا می توان گفت که نحوه شستشو پارچه جیر با پارچه های مخملی یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد . ولی بهتر است که پس از شستشو مبل های شنی که از پارچه جیر ساخته شده اند ، آن ها را سریعا خشک کنید . برای اینکار بهترین راه این است که پارچه شسته شده را بر روی طناب پهن کنید تا خشک شود . البته بهتر است که خیلی زیاد از حد در معرض نور خورشید قرار نگیرد . 

یک نمونه دیگری از سری مبل های شنی که قابلیت شستشو دارد می توان به شستشو مبل های شنی اشاره کرد که از پارچه های خزدار ساخته شده اند . این نوع پارچه ها که از محبوب ترین پارچه ها بوده و استفاده از آن ها در ساخت مبل شنی بسیار نقش دارد اشاره کنیم . نحوه شستشو این پارچه نیز کاملا شبیه به دو مبل شنی قبلی بوده و تنها توصیه ای که مطرح است ، این است که مبل های شنی که از رویه خزدار ساخته شده اند را در صورت شستشو با ماشین لباسشویی به صورت برعکس به داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا مبادا خزه های آن کنده و یا جدا شود . البته کیفیت پارچه هایی که معمولا برای ساخت مبل شنی خزدار استفاده می شود بسیار بالا بوده و این اتفاق برای آن ها نخواهد افتاد . در مراحل بعدی می رسیم به شستشو مبل شنی کتان که از دوست داشتنی ترین و زیبا ترین مبل های شنی می باشد . این پارچه را بهتر است به مانند پارچه های جین که از آن ها نیز برای ساخت برخی از مبل های شنی استفاده می شود ، با آب سرد بشویید . زیرا با شستشو این پارچه با آب سرد ، از کاهش عمر مفید پارچه می توانید به بهترین شکل جلوگیری کنید . 

پارچه هایی همچون پارچه های پلی استری و یا پارچه های ترک نانو که خود ضد آب هستند نیز قابل شستشو می باشند ، ولی این پارچه با توجه به جنس و خاصیتی که دارند ، کمتر نیاز به شستشو دارند و حتی با دستمال خیس نیز می توانید آن ها را تمیز کنید . درست به مانند مبل های شنی که از پارچه های چرمی ساخته شده اند . البته پارچه های چرمی بهتر است که اصلا شسته نشوند زیرا رطوبت و آب می تواند به این محصولات واقعا صدمه زده و طول عمر پارچه را کوتاه کند . تمامی موارد گفته شده در واقع اشاره هایی بود به انواع مبل های شنی که در تولیدی مبل شنی آرامش ساخته شده اند و تمامی پارچه های استفاده شده در این تولیدی از کیفیت ساخت فوق العاده ای برخوردار بوده و شما می توانید به راحتی و بدون نگرانی آن دسته از پارچه هایی که قابل شستشو می باشند را بشویید . برای مشاوره بهتر می توانید با فروشگاه تماس بگیرید و نسبت به شستشو و تمیز کردن مبل شنی خود آگاه شوید . هر چند در مطالب ارائه شده توسط فروشگاه به صورت کلی و کامل به نحوه شستشو تمامی مبل های شنی پرداخته شده است که می توانید آن ها را مطالعه کنید .